Wednesday, December 14, 2016

Workstation dan designer

Selamat pagi buat semua

Designer atau seorang perekacipta adalah seseorang yang bermain dengan imaginasi dan kreativiti untuk diterjemahkan ke dunia realiti. Ianya bukan satu kerja senang. Bahkan ramai beranggapan designer ni seperti pekerja DBKL yang angkut sampah dimerata-rata tempat dan menjualnya dengan harga yang mahal.

Itu adalah tanggapan sampah masyarakat malaysia takkala ni. Harga logo seciput RM10? wtf? Logo rm10 boleh dibuat dengan meng-vektor-kan jari tengah untuk client tersebut. simple and easy.

Tapi kat sini, katakami nak sembang tentang workstation atau tempat kerja untuk para designer ni. Designer perlukan tempat yang santai dan komputer berkuasa tinggi giler untuk memenuhi nafsu seorang grafik designer atau seorang 3D modeller. Ada juga yang tak perlukan gadjet dan komputer berkuasa ultraman, tapi perlukan kelapangan masa dan ruang. Lagi minimalis lagi sempurna.

Jadi, apa workstation pilihan anda? serabut serabai seperti rambut seorang fine art atau kemas lagi plastik ala fashion designer. Sila tinggalkan komen dan boom kami dengan emosi nafsu anda. Sekian dan tak lupo.

No comments:

Post a Comment